Monday, October 23, 2006

Harrods wint prijs voor effectief narrowcastingnetwerk

Het narrowcasting netwerk van het pretentieuze warenhuis Harrods in London heeft vorige week donderdag de gouden POP2006 Award gewonnen.
De vooraf gestelde doelstellingen, om zowel de klantenbeleving te intensiveren als de omzet van adverteerders te verhogen, zijn glansrijk behaald.

Na een gedegen testperiode in 2005 besloot de directie van Harrods, begin dit jaar fors te investeren in narrowcasting activiteiten en met succes!

De gestelde doelstellingen zijn ruimschoots gerealiseerd. Narrowcasting heeft een significante bijdrage geleverd aan de omzetverhoging. Het welslagen is voornamelijk verwezenlijkt doordat de narrowcasting activiteiten volwaardig zijn geïntegreerd binnen het complete winkelconcept en het communicatieplan.
Tevens bleek aan adverteerders geen gebrek, de interesse was vanaf het begin af aan buitengewoon. Voornamelijk door de eerdere pilotfase en onderzoeksresultaten was in de eerste drie maanden reeds 80% van de uitzendtijd verkocht.

Het netwerk bestaat uit 120 schermen en heeft meerdere doelstellingen behaald zoals;
  • enhance the customer experience
  • communicate with the customer
  • drive sales
  • provide greater flexibility
  • provide greater impact
  • generate revenues from 3rd party advertising vs Harrods own content aimed at 35000 customers to use the store per day
  • provide training tool for staff on the digital posters before store opening

Het behaalde succes heeft Harrods doen besluiten in het komende jaar opnieuw aanzienlijk te investeren in narrowcasting.

Josette van de Bult

0 Comments:

Post a Comment

<< Home