Thursday, July 06, 2006

Narrowcasting levert TUI extra winst


TUI Engeland ging vorig jaar in 100 Thomson reisbureaus van start met narrowcasting. De eerste resultaten zijn gemeten en spectaculair. Het aantal verkochten reizen steeg 18% in de winkels waar de campagne via narrowcasting onder de aandacht werd gebracht, ten opzichte van winkels waar geen narrowcasting werd gebruikt. Daarnaast nam de bedrijfswaarde 32% toe.Vorig jaar berichtten wij op 22 juli via onze nieuwssite dat TUI Engeland van start ging met narrowcasting in 100 Thomson reisbureaus. Nu, een klein jaar verder, blijkt narrowcasting een spectaculair effect te hebben op de verkoopresultaten.De resultaten van de Dubai-campagne zijn nog spectaculairder, met een verkooptoename van 127%. Daarnaast werd geadverteerd met reizen die een interessante marge hebben waardoor na de campagne ook de gemiddelde marge sterk steeg.Om de resultaten goed te kunnen meten is de organisatie in de maanden januari en februari tegelijkertijd met twee campagnes gestart: een skivakantie en een zonvakantie naar Dubai. Beide vakantiecampagnes werden verder niet ondersteund door andere media en waren de enige uitingen op punt van verkoop om het effect te vergroten. Vervolgens werden de verkoopresultaten vergeleken tussen de winkels met en zonder narrowcasting-activiteiten. Uiteraard werd een correctie toegepast aangaande verkoopprestaties per locatie. Juist doordat er in de winkels geen ander promotie materiaal aanwezig was tijdens de campagne, heeft narrowcasting opnieuw bewezen dat het geld oplevert. Verkooptoenames van boven de 100% via narrowcasting zijn echter eerlijkheidshalve niet gangbaar te noemen. Toch hebben ook wij in samenwerking met Samgoody* verkoopresultaten behaald van 148% bij de verkoop van de DVD ‘Pretty Woman’. Ook andere organisaties hebben narrowcasting-resultaten gepubliceerd van boven de 100% welke onder andere zijn behaald door L’Oreal en Wella in kappersalons (+145%), vaderdag-postkaarten in een supermarkt (+157%) en 7-11 Denemarken (+300%). Instore Communication heeft door de joint venture met RMS Networks de beschikking over narrowcasting-resultaatmetingen die gedaan zijn in de afgelopen jaren. Uit deze metingen komt ook naar voren welke producten met specifieke narrowcasting-activiteiten en -omstandigheden uitstekend scoren en wanneer resultaten achterblijven (zie website).Deze narrowcastingcijfers lichten wij regelmatig toe tijdens presentaties aan klanten. Mocht u interesse hebben dan kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.(* Samgoody = een CD/DVD keten met 200 filialen in Noord Amerika).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home