Friday, March 24, 2006

The Economist - Signs of the Times

London - 11 maart 2006

Het Britse weekblad ‘The Economist’ stelt dat narrowcasting haar plek heeft verworven in de mediamix. Het contact met de consument op de winkelvloer wordt cruciaal of zoals de marketeers van Procter & Gamble het noemen: “the first moment of truth”.

Narrowcasting is een netwerk van digitale schermen dat centraal wordt beheerd en waar gerichte informatie, entertainment en advertenties naartoe kan worden gestuurd.
De mogelijkheid om de consument juist daar te bereiken, waar hij bepaalt welk product hij van het schap in zijn winkelwagen legt, is zeer lucratief.
Niet echt verwonderlijk wanneer je je afvraagt waar een ‘eye ball’ (oogcontact tussen product en consument) meer waard is:

Als de potentiële koper zich ’s avonds op de bank voor de TV bevindt of op de winkelvoer met de portemonnee in de hand?

In 2005 heeft de grootste supermarktorganisatie ter wereld, Wal-Mart, al haar filialen (meer dan 2500 winkels) voorzien van narrowcasting.
De uitvoering en het beheer zijn uitbesteed aan narrowcasting service provider PRN, waarna Wal-Mart op slag het 5de grootste televisienetwerk in Noord Amerika werd.
De adverteerders betalen momenteel $ 60,000 tot $ 293,000 om 4 weken mee te draaien op het Wal-Mart netwerk, waarmee 50 miljoen bezoekers worden bereikt.

Wereldwijd zijn grote winkelketens actief met Narrowcasting, waaronder: Albertson’s, Target en Kroger, Tesco en Carrefour. De laatstgenoemde heeft zojuist besloten samen met een narrowcasting service provider een narrowcasting netwerk uit te rollen in China.
De uitbesteding van de narrowcastingactiviteiten aan een gespecialiseerde service provider ligt voor de hand. De retailketens zien op tegen zowel de financiering, implementatie en beheer van de technische benodigdheden, als het voordurend verversen en actualiseren van de content.
Narrowcasting wordt ook in Europa steeds meer een volwaardige dienst, die via narrowcasting service providers wordt aangeboden en ingekocht door de retailers. Wij bieden retailorganisaties een ROI studie aan (zie onze website voor een ROI download).

In 1995 is RMS Networks gestart met een multimedianetwerk en beheert inmiddels 5000 locaties waartoe 7-11, Subway en Samgoody behoren. De effecten worden maandelijks gemeten en gerapporteerd.
Next Media is in 2004 met narrowcasting begonnen en nu verantwoordelijk om de gezamenlijke kennis verder uit te breiden op de Europese markt.

Next Media en RMS Networks Inc. hebben de benodigde narrowcastingdisciplines samengebracht in één organisatie, waaruit Instore Communication, een full service provider gespecialiseerd in narrowcasting, is voortgekomen.
Met bij elkaar 10 jaar ervaring weet de organisatie wat de resultaten kunnen zijn en hoe deze gerealiseerd kunnen worden.

Instore Communication investeert dan ook zowel in de apparatuur als de installatie en biedt het geheel aan als een periodiek abonnement, waarin een service level agreement (SLA) ligt besloten.

Josette van de Bult – directeur Instore Communication


Instore Communication

0 Comments:

Post a Comment

<< Home