Friday, March 24, 2006

KPN gelooft in Narrowcasting

KPN ziet de Narrowcasting branche als een opportuniteit om naast internettoegang en telefonie, tv-beelden te distribueren via de digitale ether of haar ADSL-net naar winkelend publiek.
Met de overname van NN Solutions, QBIX en eYe-Display heeft KPN de techniek in handen, terwijl een vierde bedrijf Media Librium de content management en de commerciële exploitatie van de schermen verzorgt. KPN neemt alle klantcontacten van de gekochte bedrijven over. De overname past in de ambitie van het telecombedrijf om marktleider te worden op het gebied van narrowcasting, doelgroepmarketing via beeldschermen.
Zo worden de klanten van McDonald's in Nederland in nagenoeg ieder filiaal van de fast food-keten geconfronteerd met reclame, vooraankondigingen van nieuwe muziek en films en nieuws van het Telegraaf-concern.
Retail ketens zoals Hoogvliet, Bruna, Shell, McDonald’s en Media Markt passen Narrowcasting al geruime tijd toe in hun winkelfilialen. Daarnaast zijn grote partijen als Albert Heijn, Heineken en de NS nu ook voorzichtig begonnen met pilots.
EZ-adviesclub Syntens en mediabureau Kobalt zijn gezamenlijk een project gestart om standaard bereik- en effectonderzoeken te ontwikkelen voor narrowcasting activiteiten.
De narrow casting-branche in Nederland begint dan nu echt een zekere omvang te krijgen. Het is dan ook niet voor niets dat KPN juist nu in deze markt is gestapt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home