Tuesday, January 02, 2007

Cisco systems investeert in Narrowcasting


Tijdens de jaarlijkse Cisco conferentie C-scape, heeft John Chambers de narrowcasting[1] markt, als strategische groei markt voor de komende jaren gedefinieerd.

"Digital signage is an emerging technology that has the potential to transform the customer experience and to promote richer communications," benadrukte de organisatie in een
persbericht.

Nog geen week na de C-scape koopt Cisco een narrowcasting bedrijf.

Er ligt voor de komende jaren dus een sterke focus op deze groeimarkt. Cisco is echter al vele jaren actief op het gebied van narrowcasting. Zo waren zij één van de eerste drivers van het de McDonalds project nog lang voordat verschillende partijen daar over struikelde om uiteindelijk te eindigen bij Libruim Tv (KPN, Telegraaf Media Groep).

Cisco systems is wereldsgrootste leverancier van communicatie gerelateerde producten, met ruim 50.000 werknemers en een omzet van $30 miljard. Mondiaal zijn zij voor veel multinationals een strategische partner op directie niveau.

Nu de CEO van Cisco - John Chambers – deze branche als groeimarkt definieert beloofd dat veel goeds voor 2007.


[1] International veelal Digital Signage genoemd